Yenilikçiliğin Belirleyicilerinin Çalışan Motivasyonuna Etkisi: Kayserideki Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma
(The Effect of the Determinants of Innovation on Employee Motivation: A Research for Hotel Enterprises
)
Author
|
:
Sağbetullah Meriç
- Ceylan Demirok
|
|
Type |
:
Copyright
|
Printing Year |
:
2024
|
Number |
:
14-1
|
Page |
:
58-69
|
Özet
İşletmelerde katma değer yaratan yeni bir ürün, süreç veya uygulama yenilikçilik olarak ifade edilmektedir. Günümüzde işletmelerin amaçlarına ulaşabilmesi için bir zorunluluk olarak kabul edilen yenilikçiliğin gerçekleşmesi için bazı gereklilikler mevcuttur. Bu gerekliliklerin çalışan motivasyonuna nasıl yansıdığı araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde yenilikçiliğin belirleyicilerinin çalışan motivasyonu üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Kayseri ilinde bulunan turizm işletme belgeli otel işletmeleri çalışanları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında kolayda örneklem yöntemi tercih edilerek anket tekniği ile 400 çalışandan veri toplanmıştır. Veri toplama formu, katılımcıların demografik bilgilerini, çalıştıkları işletmedeki yenilikçiliğin belirleyicileri faktörlerine yönelik algılarını ve çalışma motivasyonunu ölçen üç bölümden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında yenilikçiliğin belirleyicileri ile çalışan motivasyonu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada yenilikçiliği belirleyen açık politika, yönetim desteği, eğitim ve geliştirme faktörlerinin çalışanların motivasyonunu pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, elde edilen bulgular doğrultusunda işletmelere ve çalışanlara öneriler sunulmuştur. Çalışmanın sonuçları, anket uygulamasına katılan 400 katılımcının verdiği yanıtlarla sınırlıdır.
Anahtar Kelimeler
Yenilikçilik, Yenilikçiliğin belirleyicileri, Çalışan motivasyonu, Otel işletmeleri
Abstract
A new product, process or application that creates added value in businesses is defined as innovation. Today, there are some requirements for innovation, which is considered a necessity for businesses to achieve their goals. How these requirements reflect on employee motivation is the subject of the research. The aim of this study is to determine the impact of the determinants of innovation in hotel businesses on employee motivation. The population of the research consists of employees of hotel businesses with tourism management certificates in Kayseri. Within the scope of the research, convenience sampling method was preferred and data was collected from 400 employees using the survey technique. The data collection form consists of three parts that measure the participants' demographic information, their perceptions of the determinants of innovation in the company they work for, and their motivation to work. Within the scope of the research, a positive significant relationship was detected between the determinants of innovation and employee motivation. In the research, it was determined that open policy, management support, training and development factors that determine innovation positively affect employee motivation. As a result of the research, suggestions were made to businesses and employees in line with the findings. The results of the study are limited to the answers given by 400 participants who participated in the survey.
Keywords
Innovation, Motivation, Determinants of innovation, Employee motivation, Hotel businesses.