Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Dijital İletişim ve Dijital Pazarlamanın Amatör Denizcilerin Marina Tercihleri Üzerindeki Etkisi
(The Effect of Digital Communications and Digital Marketing on the Marina Preferences of Amateur Seaman )

Author : Yasemin Nemlioğlu   - Aybige Arslan  
Type : Copyright
Printing Year : 2023
Number : 13-3
Page : 627-646


Özet
Dijitalleşmenin ve teknoloji kullanımının kişiye özel hale geldiği ve toplum geneline yayıldığı günümüzde, işletmelerin iletişim ve pazarlama stratejilerini kişisel ve kitle iletişim araçlarını kullanacak şekilde geliştirmeleri gerekmektedir. İşletmelerin dijital iletişimin avantajlarından yararlanmaları için öncelikle müşteri özelliklerini, gereksinimlerini, istek ve beklentilerini iyi tanımlamaları ve bu yönde dijital pazarlama stratejileri oluşturmaları gerekmektedir. Hizmet ve denizcilik sektörlerinde faaliyet gösteren marina işletmelerinin de pazarlama stratejilerini geliştirerek ve dönüştürerek dijital platformlar üzerinden sunmaları gerekli hale gelmiştir. Bu çalışmada dijital iletişim ve pazarlama kavramlarının marina işletmelerinin pazarlama yapıları üzerindeki etkisini ve önemini belirlemek amaçlanmaktadır. Bu amaçla marina işletmelerinin hedef kitlesi olan amatör denizcilerle sosyal medya uygulamaları hakkında anket çalışması yapılmıştır. Örneklemdeki 276 amatör denizciyle yapılan anket çalışmasından elde edilen veriler yapısal eşitlik modellemesinde SPSS, AMOS istatistik programları ile analiz edilerek değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre katılımcıların sosyal medya uygulamalarından “Instagram” uygulamasını en etkin olarak kullandıkları belirlenmiştir. Katılımcıların hizmet satın alma kararı, bilgi edinme, şikayet paylaşımı üzerinde “Instagram” sosyal medya uygulamasının istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif etkisinin olduğu belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler
Dijital İletişim, Dijital Pazarlama, Marina İşletmeleri, Amatör Denizcilik, Sosyal Medya Uygulamaları

Abstract
Nowadays world, where digitalization and technology use have become personal and spread throughout the society, businesses need to develop their communication and marketing strategies in a way to use personal and mass media. In order to benefit from the advantages of digital communication, businesses first define their customer characteristics, needs, wishes and expectations and create various digital marketing strategies in this direction. It has become necessary for marina businesses operating in the service and maritime sectors to develop and transform their marketing strategies and present them through digital platforms. In this study, it is aimed to determine the effect and importance of digital communication and marketing concepts on the marketing structures of marina businesses. For this purpose, a survey was conducted with amateur seaman, who are the target customers of marina businesses, about social media applications. The data obtained from the survey conducted with 276 amateur seamen in sample were analyzed and evaluated by SPSS, AMOS in structural equation modeling statistical programs. According to the results it was determined that amateur seaman used the “Instagram” application most effectively, among the social media applications. It was determined that the “Instagram” social media application had a statistically significant and positive effect on the service purchase decision of the participants, obtaining information, and sharing complaints.

Keywords
Digital Communication, Digital Marketing, Marine Business, Amateur Seaman, Social Media Applications

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri