Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Gastronomi Festivallerinin Seyahat Motivasyonu ve Değer Algısı Üzerindeki Rolü: GastroAntep'e Gelen Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma
(The Roles of Gastronomy Festivals on Travel Motivation and Value Perception: A Study on Domestic Tourists Attending GastroAntep )

Author : İbrahim Çekiç    
Type : Copyright
Printing Year : 2023
Number : 13-2
Page : 354-367


Özet
gastronomik birikimin tanıtımı ve pazarlanması noktasında bir takım avantajlar sağlamaktadır. Söz konusu avantajlardan etkin bir biçimde yararlanmanın yolu ise turist davranışlarını şekillendiren unsurları bilmek ve festival organizasyonlarına ilişkin süreç yönetimini bu unsurları göz önüne alarak yürütmektir. Bu araştırma gastronomi festivallerinin seyahat motivasyonu ve değer algısı üzerindeki rolünü belirlemek amacı ile Gaziantep’te yürütülmüştür. Araştırmanın amaçları doğrultusunda Gaziantep 5. Uluslararası Gastronomi Festivaline katılan 18 yaş ve üzeri 88 yerli turiste içerisinde yarı yapılandırılmış ve açık uçlu sorular bulunan araştırma formu uygulanmıştır. Kullanılabilir durumdaki 79 form üzerinden yapılan analizler neticesinde gastronomi temalı festivallerin destinasyon seçimi üzerinde önemli bir etkisinin olduğu; bu festivallerin organik gıdalar, yöresel yiyecekler, yöresel içecekler, coğrafi işaretli ürün varlığı, sokak yemekleri, farklıkültürleri tanıma isteği, İnovatif uygulamalar ve ünlü şefler olmak üzere seyahat motivasyonu şekillendiren 8 unsuru bünyesinde barındırdığı; söz konusu unsurların ise lezzet, çeşitlilik, çekicilik, farklılık, doğallık gibi değer algısını şekillendiren çok sayıda faktörü içerdiği sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler
Festival, Gastronomi Festivali, Seyahat Motivasyonu, Değer Algısı, Gastrofest.

Abstract
Gastronomy-themed festivals provide destinations with some advantages in publicizing and marketing gastronomic experiences. The way to effectively benefit from these advantages is to know the factors that shape tourists' behaviors and to carry out the management of the processes of festivals by taking these experiences into account. This research was conducted in Gaziantep to determine the role of gastronomy festivals on travel motivation and value perception. For the objective of the study, a form with semi-structured and open-ended questions was applied to 88 domestic tourists aged 18 and over who participated in the Gaziantep 5th International Gastronomy Festival. As a result of the analysis made on 79 usable forms, gastronomy festivals contain 8 themes that shape travel motivation: organic foods, local foods, local beverages, geographically marked products, street foods, the desire to know different cultures, innovative applications, and famous chefs; on the other hand, it has been concluded that gastronomy festivals include many factors that shape the value perception, such as taste, diversity, attractiveness, difference, naturalness, etc.

Keywords
Festival, Gastronomy Festival, Travel Motivation, Value Perception, Gastrofest.

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri