Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Turist Motivasyonlarının Satın Alma Niyeti ile İlişkisi: Almanya Üzerine Bir Karma Yöntem Araştırması
(Relationship between Tourist Motivations and Purchase Intentions: A Mixed Method Research on Germany )

Author : Cihan Yılmaz   - Gulnur Karakaş Tandoğan  
Type : Copyright
Printing Year : 2023
Number : 13-2
Page : 268-292


Özet
Son derece rekabetçi bir yapıya sahip olan turizm sektöründe, aynı pazarlara benzer ürün ve hizmetleri benzer içerikte satan işletmeler, tüketicilerin satın alma niyetlerini hangi faktörlerin etkilediğini anlamak zorundadır. Tüketicilerin satın alma niyetlerini etkileyen en önemli faktörlerden birinin motivasyon olduğu açıktır. Bu nedenle, turizm arzı paydaşlarının satın alma sürecinde tüketicileri cezbetmek için neyin motive ettiğini anlamaları gerekmektedir. Bu çalışma, Almanya'da yaşayan bireylerin turizme katılıma motivasyonları ile satın alma niyetleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma, Berlin'de yaşayan bireylerden alınan anket sonuçlarına dayanmaktadır. Nicel veriler paket program kullanılarak toplanıp değerlendirilmiş ve araştırma için oluşturulan hipotezler regresyon, ANOVA ve t-testi analizleri ile test edilmiştir. Nitel veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Nicel sonuçlar, turizme katılma motivasyonu ile satın alma niyeti arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Nitel bulgular, Almanya'da turizme katılma motivasyonunu artıran ve azaltan faktörleri belirmiştir. Motivasyonu artıran faktörler iki boyutta dokuz farklı tema altında toplanmış ve en önemli faktör yeni yerler görme isteği olarak belirlenmiştir. Motivasyonu azaltan faktörler, koronavirüs en önemli faktör olarak belirlenirken, iki boyutta beş farklı tema altında toplanmıştır.

Anahtar Kelimeler
Motivasyon, Satın Alma Niyeti, Turizm

Abstract
In the highly competitive tourism sector, businesses selling similar products and services with similar content to the same markets must understand what factors influence consumers' buying intentions. One of the most important factors affecting consumers' purchase intentions is their motivation. Therefore, tourism supply stakeholders need to understand what motivates consumers to attract them during the purchasing process. This study aims to reveal the relationship between the motivations of individuals living in Germany to participate in tourism and their purchasing purposes. The study is based on survey results from individuals living in Berlin. Quantitative data was collected and evaluated using a package program, and hypotheses created for the research were tested with regression, ANOVA, and T-test. Qualitative data was evaluated using content analysis. The quantitative results showed a significant relationship between motivation to participate in tourism and purchasing intention. The qualitative findings identified factors that increase and decrease motivation to participate in tourism in Germany. Factors that increased motivation were grouped under nine different themes in two dimensions, with the desire to see new places identified as the most important factor. Factors that decreased motivation were grouped under five different themes in two dimensions, with the coronavirus identified as the most important factor.

Keywords
Motivation, Purchase Intention, Tourism

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri