Hedonik ve Faydacı Değerlerin Tüketici Memnuniyeti ve Davranışsal Niyetlere Etkisi: Üçüncü Nesil Kahve Tüketicileri Örneği
(The Effect of Hedonic and Utilitarian Values on Consumer Satisfaction and Behavioral Intentions: Example of Third Generation Coffee Consumers
)
Author
|
:
Duran Cankül
- Azer Dilara Abiş
|
|
Type |
:
Copyright
|
Printing Year |
:
2023
|
Number |
:
13-2
|
Page |
:
320-337
|
Özet
Bu araştırma üçüncü nesil kahve tüketicilerinin algıladığı hedonik ve faydacı değerlerin tüketici memnuniyeti ve davranışsal niyete etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçtan yola çıkarak üçüncü nesil kahve tüketimi deneyimini gerçekleştiren 425 kişiye anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde geçerlilik ve güvenirlik tutarlılığı için doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Daha sonra yapısal eşitlik modellemesi ile araştırmada yer alan model ve varsayılan hipotezler test edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre, üçüncü nesil kahve tüketicilerinin algıladığı hedonik ve faydacı değerler tüketici memnuniyetini pozitif olarak etkilemektedir. Bununla birlikte, üçüncü nesil kahve tüketicilerinin algıladığı hedonik ve faydacı değerler davranışsal niyeti de pozitif yönde etkilemektedir. Ayrıca, tüketici memnuniyetinin de davranışsal niyet üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisinin olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Hedonik Değer, Faydacı Değer, Tüketici Memnuniyeti, Davranışsal Niyet, Üçüncü Nesil Kahveler
Abstract
This research aims to examine the effects of hedonic and utilitarian values perceived by third generation coffee consumers on consumer satisfaction and behavioral intention. Based on this purpose, a questionnaire was applied to 425 people who experienced third generation coffee consumption. In the analysis of the obtained data, confirmatory factor analysis was applied for validity and reliability consistency. Then, the model and hypotheses in the research were tested with structural equation modeling. According to the data obtained from the research, hedonic and utilitarian values perceived by third generation coffee consumers positively affect consumer satisfaction. However, hedonic and utilitarian values perceived by third generation coffee consumers also positively affect behavioral intention. In addition, it is seen that consumer satisfaction has a significant and positive effect on behavioral intention.
Keywords
Hedonic Value, Utilitarian Value, Consumer Satisfaction, Behavioral Intentions, Third Generation Cof