Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Okul Yöneticilerinin Vizyon Belirleme Düzeyleri ve Kriz Yönetimi Becerileri Üzerine Bir Araştırma
(A Research on the Vision Setting Levels and Crisis Management Skills of Headmasters )

Author : Taner Duran   - Mehmet Metin Arslan  
Type : Copyright
Printing Year : 2022
Number : 12-4
Page : 835-851


Özet
Günümüzde okullar kurum içinden olduğu gibi okul dışından kaynaklanan nedenlerden dolayı da kendilerini kriz içinde bulabilmektedirler. Tüm örgütler gibi okullar da kriz süreçlerinden hiç zarar görmeden veya en az zararla çıkmak istemektedirler. Okulların bu istek ve arzuları kendiliğinden gerçekleşmemektedir. Etkin bir kriz yönetiminin olmasıyla gerçekleşmektedir. Kriz yönetmede en temel ve hayati nokta ise yöneticilerin etkin bir vizyon geliştirebilme becerisine sahip olmaları kabul edilmektedir. Yöneticilerin vizyon geliştirebilme becerisi, okulun kriz sürecinden minimum zararla çıkmasında, okul itibarının ve imajının fazla zarar görmeden korunmasında ve personelin motivasyon ve performansında düşme olmaması noktasında önemli katkılar sağlamaktadır. Bu çalışmada Kırşehir il merkezinde faaliyet gösteren 405 öğretmen üzerinde bir alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Yüzyüze anket tekniğinin kullanıldığı çalışmada öğretmenlerden yöneticilerinin kriz yönetimi ve vizyon belirleyebilme becerilerini değerlendirmeleri istenmiştir. Veriler kolayda örnekleme yöntemiyle elde edilmiştir. Alan çalışması sonucunda resmi okullarda görev yapan yöneticilerin vizyon belirleme ve kriz yönetimi becerilerinin öğretmenler tarafından “orta düzeyde” görüldüğü belirlenmiş olup yöneticilerin vizyon belirleyebilme düzeylerinin kriz yönetme becerilerini yordadığı tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler
Vizyon, Vizyon Belirleme, Kriz, Kriz Yönetimi Becerisi

Abstract
Today, schools can experience crisis due to reasons arising from outside of the school as well as within the institution. Schools, like all organizations, aim to come out of the crisis without any damage or with the least damage. These desires do not realize automatically. This can be possible with an effective crisis management. The most basic and vital issue in crisis management is that managers have the ability to develop an effective vision. The ability of the headmasters to develop a vision provides important contributions to the school's recovery from the crisis with minimum damage, to the preservation of the school's reputation and image without much damage, and to the motivation and performance of the personnel. In this research, an emperical study was carried out on 405 teachers working in Kırşehir city center. In the study, in which the face-to-face survey technique was used, teachers were asked to evaluate the crisis management and vision setting skills of their headmasters. The data were obtained by convenience sampling method. It was determined that the vision setting and crisis management skills of the headmasters working in public schools were identified as "moderate" and also results show that the vision setting levels of the headmasters predicted their crisis management skills.

Keywords
Vision, Vision Setting, Crisis, Crisis Management Skill

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri