Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Devletin Sigara Kullanımı Üzerine Pazarlamama (Demarketing) Uygulamaları ve Tüketiciler Üzerinde Covid-19 Dönemindeki Etkisi
(Demarketing Practices of the Government on Cigarette Use and its Effect on Consumers During the Covid-19 Period )

Author : Hatice Coşkunoğlu Kaya   - Ahmet Gürbüz  
Type : Copyright
Printing Year : 2022
Number : 12-1
Page : 101-124


Özet
Sigara, içene ve çevresindekilere zarar veren kötü bir alışkanlıktır. Bu alışkanlık nedeniyle hem dünyada hem de Türkiye’de sigara karşıtı birçok uygulama devletler tarafından yapılmaktadır. Bu çalışmada Covid-19 döneminde sigara kullanımı üzerine devletin pazarlamama politikaları ve bilgilendirme araçlarının bireyler üzerinde ne derece etkili olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Yapılan bu çalışmanın veri toplama tekniği görüşme (mülakat) tekniğidir. Görüşme formu 26 sigara kullanan, 8 sigara kullanmayan bireyler üzerinde toplam 34 kişiye uygulanmıştır. Araştırma bulgularında; tüm katılımcıların devletin sigarayı bıraktırmaya yönelik politikaları ve bilgilendirme araçlarından haberdar olduğu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların %73’ü bu araçların sigara ürününe olan talebi azaltma yönünde etkili olmadığını belirtmiştir. Katılımcıların %46’sı sigara paketleri üzerindeki görsellerden hiç etkilenmediğini, %42’si etkilendiğini fakat hala sigara kullanmaya devam ettiğini ve %12’si görsellerden etkilenip sigara tüketimini azalttığını belirtmiştir. Katılımcıların %23’ünün sigara kullanımından kaynaklanan ya da etkilenen rahatsızlığı vardır. Katılımcıların %19’u covid-19 virüsüne yakalanmıştır. Covid-19 salgın döneminin katılımcıların %54’ü üzerinde farklılaştırıcı etkisi olmadığı ortaya çıkmıştır. Covid-19 döneminde sigara tüketim alışkanlığının stresten dolayı artması dikkat çekmektedir.

Anahtar Kelimeler
Pazarlamama, Sigara, Tüketici, Devlet Demarketing Politikaları

Abstract
Smoking is a bad habit that harms the smoker and those around him. Due to this habit, many anti-smoking practices are carried out by states both in the world and in Turkey. This study aims to determine how effective the government's non-marketing policies and information tools on cigarette use during the Covid-19 period were on individuals. The data collection technique of this study is the interview technique. The interview form was applied to a total of 34 people on 26 smokers and 8 non-smokers. In the research findings; It has been revealed that all participants are aware of the government's policies and information tools for smoking cessation. 73% of the participants stated that these tools are not effective in reducing the demand for cigarette products. 46% of the participants affirmed that they were never affected by the visuals on the cigarette packages, 42% were affected but still continue to smoke, and 12% were affected by the visuals and reduced their cigarette consumption. 23% of the participants have a disease caused or affected by smoking. 19% of the participants caught the covid-19 virus. It was revealed that the Covid-19 epidemic period did not have a differentiating effect on 54% of the participants. It is noteworthy that the habit of cigarette consumption has increased due to stress during the Covid-19 period.

Keywords
Demarketing, Cigarette, Consumer, Government Demarketing Policies

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri