Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Atmosfer Unsurlarından Renklerin Otel Lobileri Açısından Değerlendirilmesi: Ali’s Farm Butik Otel & Spa Örneği
(The Evaluation of Colors as Atmospheric Elements in Terms of Hotel Lobbies: Example of Ali's Farm Boutique Hotel & Spa )

Author : Banu Gürneş Boz   - Erdem Temeloğlu - Murat Aksu  
Type : Copyright
Printing Year : 2021
Number : 11-3
Page : 632-644


Özet
Konaklama işletmelerinden biri olan oteller müşterilerin memnuniyetini arttırmak amacıyla atmosfer unsurlarını etkin şekilde kullanmaktadırlar. Bu unsurlar görsel işaretler, işitsel işaretler, koku, duygusal tepki, bilişsel tepki ve davranışsal tepkiler oluşturmaktadır. Görsel işaretlerden biri olan renkler, otel ile ilgili önemli atmosfer unsurdur. Bu çalışmanın amacını atmosfer unsurlarından biri olan renklerin otel lobilerindeki kullanımının incelenmesi oluşturmaktadır. Bu kapsamda Çanakkale İli Assos Bölgesi’nde bulunan Ali’s Farm Butik Otel & Spa işletmesi örnek olarak seçilmiştir. Otel lobisinin duvar, tavan ve mobilyalarında kullanılan renkler incelenmiştir. Bulgulara göre otelin duvarlarında kullanılan krem renk çok geniş olmayan alanın daha geniş algılanmasını sağlamıştır. Otel duvarlarında kullanılan taşlar ise Kuzey Ege kültürünü yansıtmaktadır. Tavanda kullanılan beyaz renk de yükseklik algısının azalmasına engel olduğu görülmüştür.

Anahtar Kelimeler
Ali’s Farm Butik Otel & Spa, Atmosfer, Çanakkale, otel işletmesi, renk

Abstract
Hotels, which are common accommodation establishments, use atmospheric elements effectively to increase the satisfaction of customers. These elements constitute visual cues, auditory cues, smells, and emotional, cognitive, and behavioral responses. Colors, one of the visual cues, are an important atmospheric element associated with the hotel. The aim of this study is to examine the use of colors, one of the atmospheric elements, in hotel lobbies. In this context, Ali’s Farm Boutique Hotel & Spa in Çanakkale Province Assos Region has been chosen as an example. The colors used in the walls, ceilings, and furniture of the hotel lobby were examined. According to the findings, the cream color used on the walls of the hotel made the area that is not very large appear wider. The stones used in the hotel walls reflect the North Aegean culture. It has been observed that the white color used on the ceiling also prevents a decrease in height perception.

Keywords
Ali’s Farm Boutique Hotel & Spa, Atmosphere, Çanakkale, hotel managament, color

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri