Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Netflix Dizisi 'Kuş Uçuşu'nun Gazetecilik Mesleği Açısından Alımlama Çalışması
(Reception Study of the Netflix Series as the ‘Kuş Uçuşu’ from the Perspective of the Journalism Profession )

Author : Mustafa İnce  - Mevlüt Can Koçak - Olgun Küçük - Zamina Huseynova  
Type : Copyright
Printing Year : 2024
Number : 14-2
Page : 92-102


Özet
Medya, programlar ve popüler içeriklerle birtakım mesajları izleyicilere aktarmaktadır. Daha çok egemen kodlarla şekillenmiş olan bu iletiler ise takipçi kitleler tarafından değişik şekillerde yorumlanabilmektedir. Bu mesajlar, tüm izleyenleri aynı biçimde ve aynı hızda etkilemeyebilir. Bireyin kişisel özelliklerinin yanı sıra içinde yaşadığı toplumsal yapı da bu farklılığı ortaya çıkarabilmektedir. İzleyicilerin içerikteki mesajları nasıl alımladığının anlaşılmasında Kültürel Çalışmalar geleneği içerisinde yer alan Stuart Hall’ün ortaya koyduğu ‘Kodlama-Kodaçımı’ modeli kullanılarak analizler yapmak mümkün olmaktadır. Bu alımlama modeli kullanılarak seyircilerin aktarılan mesajları nasıl okudukları anlaşılabilmektedir. İletişim teknolojisinin geldiği aşamada yeni medya ortamları geleneksel medyaya kıyasla seyirci bakımından önemli bir potansiyele sahip olmuştur. Dijital medyada yayınlanan içerikler ve diziler toplumdan yoğun ilgi görmektedir. Bu çalışma kapsamında, Netflix’te yayınlanmış olan “Kuş Uçuşu” dizisine ait kodların gazetecilik mezunu öğrenciler tarafından nasıl alımlandığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için alımlama analizi çerçevesinde derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma için diziyi izlemiş olan 8 öğrenci ile derinlemesine görüşmeler yapılarak öğrencilerin verdikleri cevaplar Hall’ün geliştirdiği üç okuma şekli baz alınarak yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; “Kuş Uçuşu” dizisinde kodlanan mesajların egemen, muhalif ve müzakereci bir anlayışla alımlandığı gözlenmektedir. Bu bakımdan içerikleri takip eden kitlelerin pasif bir durumda konumlanmayıp aktif olarak içerikleri alımlayıp yorumlayabildikleri anlaşılmaktadır. Diğer yandan, katılımcılardan çoğu dizide gazetecilik mesleğinin zorluklarının ve rekabetçi yapısının olması gerektiği gibi yansıtıldığını düşünmektedir.

Anahtar Kelimeler
Kodlama-Kodaçımı, Alıcı Kitle, Kuş Uçuşu, Netflix, Gazetecilik

Abstract
The media conveys certain messages to the audience through programs and popular content. These messages, which are shaped by dominant codes, can be interpreted in different ways by the follower masses. These messages may not affect all viewers in the same way and at the same pace. In addition to the individual's personal characteristics, the social structure he lives in can also reveal this difference. In order to understand how the audience perceives the messages in the content, it is possible to make analyzes using the 'Coding-Decoding' model put forward by Stuart Hall, within the tradition of Cultural Studies. Using this reception model, it can be understood how the audience reads the messages conveyed. At the current stage of communication technology, new media environments have a significant potential in terms of audience compared to traditional media. Contents and series published on digital media attract great attention from the society. Within the scope of this study, it was tried to determine how the codes of the "Kuş Uçuşu" series broadcast on Netflix were received by journalism graduate students. For this, in-depth interviews were conducted within the framework of reception analysis. For the research, in-depth interviews were conducted with 8 students who watched the series, and the answers given by the students were interpreted based on the three reading styles developed by Hall. According to the results of the study, it is observed that the messages encoded in the TV series As The “Kuş Uçuşu" are perceived with a dominant, oppositional, and deliberative approach. In this respect, it is understood that the audiences who follow the content are not positioned in a passive state but can actively receive and interpret the content. On the other hand, most of the participants think that the difficulties and competitive nature of the journalism profession are reflected in the series as it should be.

Keywords
Encoding-Decoding, Audience, Kuş Uçuşu, Netflix, Journalism

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri