Özet
Müslüman Dostu Turizmin Teşvikine Yönelik İletişim Stratejisinin Yürütülmesinde Endonezya Batı Sumatra Turizm Ofisinin Rolü
Bu çalışma, Batı Sumatra Eyaletindeki Müslüman dostu turizm tanıtımına yönelik iletişim stratejisini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmada nitel araştırma metodu kullanılmıştır. Veri analizinde görüşme sonuçlarında önemli noktaları vurgulayan bir analiz biçimi olan veri indirgeme yönteminden yararlanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, Batı Sumatra Turizm Ofisi'nin Müslüman dostu turizmin desteklenmesine yönelik bir iletişim stratejisinin yürütülmesindeki rolünün dengeleyici, kolaylaştırıcı ve öncü olduğunu göstermektedir. Müslüman dostu turizm tanıtım iletişim stratejisi 3 şekilde yapılabilir: 1) Batı Sumatra Eyaletindeki Müslüman dostu destinasyonları bilmeyen turistleri çekmek için ünlülerin, youtuberların, tiktokerların, Müslüman fenomenlerin ve fotoğrafçıların hizmetlerinden yararlanarak hedef kitlenin belirlenmesi. 2) Gadget'lar yoluyla tasarım uygulama teknolojisinin ve anlaşılması kolay bir dil kullanarak mesajların tasarlanması. 3) Instagram, Facebook ve Youtube veya halkın kullandığı diğer güncel sosyal medya kanalları gibi kanalları kullanarak tanıtım medyasının seçilmesi.
Anahtar Kelimeler
Strateji, Tanıtım, Turizm, Müslüman Dostu