Özet
Gastronomi Festivallerinin Seyahat Motivasyonu ve Değer Algısı Üzerindeki Rolü: GastroAntep'e Gelen Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma
gastronomik birikimin tanıtımı ve pazarlanması noktasında bir takım avantajlar sağlamaktadır. Söz konusu avantajlardan etkin bir biçimde yararlanmanın yolu ise turist davranışlarını şekillendiren unsurları bilmek ve festival organizasyonlarına ilişkin süreç yönetimini bu unsurları göz önüne alarak yürütmektir. Bu araştırma gastronomi festivallerinin seyahat motivasyonu ve değer algısı üzerindeki rolünü belirlemek amacı ile Gaziantep’te yürütülmüştür. Araştırmanın amaçları doğrultusunda Gaziantep 5. Uluslararası Gastronomi Festivaline katılan 18 yaş ve üzeri 88 yerli turiste içerisinde yarı yapılandırılmış ve açık uçlu sorular bulunan araştırma formu uygulanmıştır. Kullanılabilir durumdaki 79 form üzerinden yapılan analizler neticesinde gastronomi temalı festivallerin destinasyon seçimi üzerinde önemli bir etkisinin olduğu; bu festivallerin organik gıdalar, yöresel yiyecekler, yöresel içecekler, coğrafi işaretli ürün varlığı, sokak yemekleri, farklıkültürleri tanıma isteği, İnovatif uygulamalar ve ünlü şefler olmak üzere seyahat motivasyonu şekillendiren 8 unsuru bünyesinde barındırdığı; söz konusu unsurların ise lezzet, çeşitlilik, çekicilik, farklılık, doğallık gibi değer algısını şekillendiren çok sayıda faktörü içerdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Festival, Gastronomi Festivali, Seyahat Motivasyonu, Değer Algısı, Gastrofest.