Özet
Hedonik ve Faydacı Değerlerin Tüketici Memnuniyeti ve Davranışsal Niyetlere Etkisi: Üçüncü Nesil Kahve Tüketicileri Örneği
Bu araştırma üçüncü nesil kahve tüketicilerinin algıladığı hedonik ve faydacı değerlerin tüketici memnuniyeti ve davranışsal niyete etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçtan yola çıkarak üçüncü nesil kahve tüketimi deneyimini gerçekleştiren 425 kişiye anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde geçerlilik ve güvenirlik tutarlılığı için doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Daha sonra yapısal eşitlik modellemesi ile araştırmada yer alan model ve varsayılan hipotezler test edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre, üçüncü nesil kahve tüketicilerinin algıladığı hedonik ve faydacı değerler tüketici memnuniyetini pozitif olarak etkilemektedir. Bununla birlikte, üçüncü nesil kahve tüketicilerinin algıladığı hedonik ve faydacı değerler davranışsal niyeti de pozitif yönde etkilemektedir. Ayrıca, tüketici memnuniyetinin de davranışsal niyet üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisinin olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Hedonik Değer, Faydacı Değer, Tüketici Memnuniyeti, Davranışsal Niyet, Üçüncü Nesil Kahveler