English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Tüketicilerin Organik Gıda Satın Alma Motivasyonlarının Zaltman Metafor Çıkarım Tekniği Aracılığıyla İncelenmesi
(Investigating Consumer Motivations in the Purchase of Organic Foods Using Zaltman Metaphor Elicitation Technique )

Yazar : Hakan Cengiz   - Mehmet Şenel  
Türü :
Baskı Yılı : 2017
Sayı : 7-1
Sayfa : 56-69


Özet
Organik gıdalara olan talep ve organik gıda tüketiminin popülaritesi her geçen gün artmaktadır. Organik gıdaları tüketmek ülkemizde yalnızca belirli bir kitlenin benimsediği bir yaşam tarzına özgü olmaktan çıkmış ve artık birçok Türk tüketicinin ortak noktası haline gelmiştir. Buna rağmen düzenli olarak organik gıda satın alan Türk tüketicilerin motivasyonları hakkında bilinenler oldukça azdır. Bu çalışmada Zaltman Metafor Çıkarım Tekniği kullanılarak sekiz Türk tüketici ile görüşülmüştür. Bu çalışmada uygulanan metafor analizi, organik gıda tüketen tüketicilerin motivasyonlarının anlaşılmasına katkı sağlamaktadır. Analiz sonuçlarına göre; üç derin metafor (bireysel perspektif, toplumsal perspektif ve kazanım/fayda), dokuz tematik kategori (sağlıklı yaşam, sosyal statü aracı, lezzete düşkünlük, doğaya uyumlu yaşama, geçmişe duyulan özlem, çevre bilinci, kültürü yansıtması, yerel ekonomiye destek, iyi hissetme) ve dokuz kavramsal metafor (kalkan, burjuvazi, gurme, doğasever, gelenekçi, koruyucu melek, ayna, tutucu, anti-depresan) ortaya çıkarılmıştır.

Anahtar Kelimeler
Metafor çıkarım tekniği, organik gıda tüketimi, tüketici satın alma motivasyonu

Abstract
The demand for organic foods and popularity of organic food consumption have been increasing day-by-day. Organic foods have shifted from being a lifestyle choice for a small share of consumers to being consumed by many Turkish consumers. However, little is known about the motivations of Turkish consumers who regularly buy organic foods. In this study we interviewed eight Turkish consumers using Zaltman Metaphor Elicitation Technique. Our metaphor analysis contributes to an understanding of consumers’ motivations of organic food consumption. We derive three deep metaphor (individualistic perspective, sociological perspective and benefit), nine thematic categories (health, social status, lusciousness seeking, living in harmony with nature, environmental consciousness, nostalgia, cultural mirroring, supporting local farmers, subjective well-being) and nine conceptual metaphors (shield, bourgeoisie, foody, nature lover, traditionalist, guardian angel, mirror, conservative, antidepressant).

Keywords
Metaphor Elicitation Technique, organic food consumption, consumer purchase motivation

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yeni İndeks

    Dergimiz Haziran 2021'den (Cilt 11, Sayı 2) itibaren EBSCO (Sosyal Bilimler Ululslararası indeksi) tarafından indekslenmeye başlanmıştır.


    Yayına Kabul Edilecek Bilimsel Alanlar

    Beşeri ve Sosyal Bilimler alanında makaleler yayınlayan JoHUT, hakemlik sürecindeki sorunlar nedeniyle ve TR Dizin v.b indekslerde taranma şartlarından biri olan belirli bir alana yönelik yayın yapma şartını yerine getirmek amacıyla alan sınırlamasına gitmektedir. Bu bağlamada, 2021 yılından başlayarak Türk Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Resim, Müzik, Eğitim Bilimleri, Hukuk, Ekonomi, Ekonometri, Üretim Yönetimi, Maliye, Kamu Yönetimi, Muhasebe ve Finans, Dış Ticaret, İlahiyat alanlarındaki makaleler kabul edilmeyecektir.  Yazar ve hakemlere duyurulur.


    Eylül 2021 Sayısı

    Dergimizin Eylül 2021 Sayısı (Cilt: 11, Sayı:3) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri