Giyim Alışverişi Oryantasyonları: Adana İlindeki Kadın Tüketiciler Üzerinde Bir Araştırma
(Shopping Orientations for Apparel: A Research on Female Consumers in Adana
)
Yazar
|
:
Hatice Doğan Südaş
- Serap Çabuk
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2015
|
Sayı |
:
5-2
|
Sayfa |
:
205-214
|
Özet
Kadınlar artan satın alma güçleri sebebiyle şirketler için önemli bir hedef kitle olmaktadır. Bu çalışmanın amacı kadın tüketicilerin alışveriş oryantasyonlarını yaş ve gelir durumlarına göre karşılaştırmaktır. Kalite/marka, fiyat, rekreasyon, kolaylık, sosyal ve moda oryantasyonları çalışmada incelenmiştir. Adana ilinde yaşayan 540 kadın tüketici çalışmaya katılmıştır. Katılımcılar Yu and Zhou (2009) ve Cho and Workman (2013) çalışmalarında yer alan ölçeklerden geliştirilmiş ölçeği cevaplandırmıştır. Ayrıca, demografik sorular ve alışveriş sıklıkları ve tüketimleri ile ilgili sorular katılımcılara sorulmuştur. Yaş ve gelir grupları arasında alışveriş oryantasyonları bakımından anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. Sonuç ve çıkarımlar giysi pazarlamacıları tarafından farklı alışveriş oryantasyonları arasındaki farklılığın nasıl yorumlanabileceğine ışık tutmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Alışveriş, Oryantasyonlar, Kadın tüketiciler, Giyim, Harcamalar.
Abstract
Women are an important target market for companies because of the increased spending power. The purpose of this study is to compare shopping orientations of female consumers for clothing by age and income groups. Shopping orientations included are quality/brand, price, recreational, convenience, social and fashion-consciousness. Participants were 540 female consumers living in Adana. Participants completed the modified version of Yu and Zhou (2009) and Cho and Workman (2013) shopping orientations scale. In addition, demographic questions and some questions in relation to shopping frequency and expenditures were asked to the participants. Significant differences were found among age and income groups in relation to shopping orientations. Discussion and implications address how apparel marketers might interpret the different shopping orientations.
Keywords
Shopping, Orientations, Female consumers, Apparel, Expenditures.