English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Abstract


Investigating Consumer Motivations in the Purchase of Organic Foods Using Zaltman Metaphor Elicitation Technique
The demand for organic foods and popularity of organic food consumption have been increasing day-by-day. Organic foods have shifted from being a lifestyle choice for a small share of consumers to being consumed by many Turkish consumers. However, little is known about the motivations of Turkish consumers who regularly buy organic foods. In this study we interviewed eight Turkish consumers using Zaltman Metaphor Elicitation Technique. Our metaphor analysis contributes to an understanding of consumers’ motivations of organic food consumption. We derive three deep metaphor (individualistic perspective, sociological perspective and benefit), nine thematic categories (health, social status, lusciousness seeking, living in harmony with nature, environmental consciousness, nostalgia, cultural mirroring, supporting local farmers, subjective well-being) and nine conceptual metaphors (shield, bourgeoisie, foody, nature lover, traditionalist, guardian angel, mirror, conservative, antidepressant).

Keywords
Metaphor Elicitation Technique, organic food consumption, consumer purchase motivation


Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yeni İndeks

    Dergimiz Haziran 2021'den (Cilt 11, Sayı 2) itibaren EBSCO (Sosyal Bilimler Ululslararası indeksi) tarafından indekslenmeye başlanmıştır.


    Yayına Kabul Edilecek Bilimsel Alanlar

    Beşeri ve Sosyal Bilimler alanında makaleler yayınlayan JoHUT, hakemlik sürecindeki sorunlar nedeniyle ve TR Dizin v.b indekslerde taranma şartlarından biri olan belirli bir alana yönelik yayın yapma şartını yerine getirmek amacıyla alan sınırlamasına gitmektedir. Bu bağlamada, 2021 yılından başlayarak Türk Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Resim, Müzik, Eğitim Bilimleri, Hukuk, Ekonomi, Ekonometri, Üretim Yönetimi, Maliye, Kamu Yönetimi, Muhasebe ve Finans, Dış Ticaret, İlahiyat alanlarındaki makaleler kabul edilmeyecektir.  Yazar ve hakemlere duyurulur.


    Eylül 2021 Sayısı

    Dergimizin Eylül 2021 Sayısı (Cilt: 11, Sayı:3) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri