Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Coğrafi İşaretli Ürünlerin Bölgesel Turizmin Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi: Siirt İli Örneği
(Evaluation of Geographical Indications in Terms of Development of Regional Tourism: The Case of Siirt Province )

Author : Yasemin Ceylan   - Meryem Samırkaş Komşu  
Type : Copyright
Printing Year : 2020
Number : Özel Sayı 5
Page : 59-75


Özet
Siirt ili turizm açısından değerlendirildiğinde daha çok inanç turizmi ile ön plana çıkmakta olup inanç turizmi dışında doğal, kültürel, tarihi ve coğrafi işaretli ürünleri ile önemli bir turizm potansiyeline sahiptir. Coğrafi işaretleme, bölgenin ve yerel ürünlerin bilinirliğinin arttırılmasında, yerel değerlerin turistik bir ürün olarak pazarlanmasında ve bölgesel ekonomiye katkı sağlanmasında önemli bir araçtır. Bu çalışmada, Siirt ilinin merkezi kurum yöneticileriyle görüşmeler yapılarak Siirt ilinin sahip olduğu coğrafi işaretli ürünler (Pervari balı, Perde pilavı, Büryan kebabı ve Siirt Battaniyesi) bölgesel turizmin gelişimi açısından değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışma kapsamında merkezi kurum yöneticileriyle yapılan görüşmeler sonucunda, coğrafi işaretlemenin bölgesel turizmin gelişimi açısından paydaşların oldukça önem verdiği bir konu olduğu ancak bu ürünlerin tek başına bir turistik çekicilik sağlayamayacağı anlaşılmaktadır. Bu kapsamda Coğrafi işaretli ürünlerin ilin doğal, tarihi, kültürel değerleri ile inanç turizmi ve gastronomi turizmiyle beraber bütünleştirilerek birbirini desteklemesi gerektiği, yerel değerlerin tanıtımının yapılması ve turizm ürünü olarak kullanımının yaygınlaşması, üretici ve tüketicide farkındalık yaratmak için ciddi anlamda çalışmalar yapılması gerektiği sonucuna varılmış ve birtakım önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler
Coğrafi işaretleme, Yerel ürünler, Bölgesel gelişim, Siirt,

Abstract
When Siirt province is evaluated in terms of tourism, it comes to the forefront of faith tourism. Beyond faith tourism, it has important tourism potential with its natural, cultural, historical and geographically marked products. Geographical marking is an important tool in increasing the awareness of the region and local products, marketing local values as a touristic product and contributing to the regional economy. In this study, the geographically marked products of Siirt province (Pervari balı, Perde pilavı, Büryan kebabı ve Siirt Battaniyesi) were evaluated in terms of the development of regional tourism by interviewing the central institution managers of Siirt province. As a result of the interviews with the central institution managers within the scope of the study, it is understood that geographical indication is a subject that stakeholders attach great importance to in terms of the development of regional tourism. Still, these products alone cannot provide a touristic attraction. In this scope, it was concluded that geographically marked products should support each other by integrating the natural, historical and cultural values of the province with religious tourism and gastronomic tourism. Stakeholders should also promote local values and spread their use as a tourism product, and serious efforts should be made to raise awareness among producers and consumers.

Keywords
Geographical indication, Local products, Regional development, Siirt,

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri