Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Trabzonspor Futbol Takımının Medyada Konumlandırılışı: Trabzon Örneği
(The Positioning of Trabzonspor Sports Club on Media: The Case Of Trabzon )

Author : Olgun Küçük  - Mevlüt Can Koçak  
Type : Copyright
Printing Year : 2020
Number : 10-3
Page : 511-520


Özet
Trabzonspor kulübü 1967 yılında kurulmuş olup başta futbol olmak üzere pek çok farklı spor dalında faaliyet göstermektedir. Trabzon futbol takımı 1975 ile 1985 yılları arasında toplam altı şampiyonluk yaşamıştır. Bu sebeple Türk futbolunun dört büyük takımından biri olarak gösterilen Trabzonspor, maç günlerinde büyük bir taraftar desteğini de arkasına almaktadır. Dünyanın hemen hemen her ülkesinde taraftarı olan Trabzonspor’un maçları yerel ve ulusal medyada geniş yer bulmaktadır. Özellikle takımın maçı olduğu günlerde çeşitli sosyal medya platformlarında çok sayıda paylaşım yapılmakta, bu paylaşımlar taraftarlarca takip edilerek etkileşim ortamı oluşturulmaktadır. Çalışma Trabzonspor futbol takımının medyada konumlandırılışını ortaya koymak amacıyla yürütülmüştür. Saha çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmaya 500 Trabzonspor taraftarı katılmıştır. Araştırmanın sonuçları; katılımcılar (Trabzonspor taraftarları) spor medyasına genel olarak güven duymamaktadır. Araştırmaya katılanların yarıya yakını ise ulusal medyanın takımlarına karşı önyargılı olduğunu düşünmektedir. Yine araştırmaya katılanlar Trabzonspor’un galip geldiği maçlardan sonra daha fazla sosyal medya kullandıklarını belirtmişlerdir. Katılımcılar, Trabzonspor ile ilgili haberlere en çok sosyal medyada rastladıklarını belirtmişlerdir.

Anahtar Kelimeler
Medya, Taraftar, Trabzonspor Futbol Takımı

Abstract
Trabzonspor club was founded in 1967 and operates in many different sports, especially football. Trabzon football team had six championships between 1975 and 1985. For this reason, Trabzonspor, which is shown as one of the four big teams of Turkish football, also gets threceives substantiale support of a bigfrom fans on the match days. The matches of Trabzonspor, which is hasa supporters in almost every country of the world, have a wide place in local and national media. Especially on the days of the team match, a lot ofnumerous posts are made on various social media platforms, and these posts are followed by the fans and an interaction interactive environment is created. This sStudy was carried out to demonstrate the positioning of the Trabzonspor football team in the media. 500 Trabzonspor supporters participated in the research using the field study method. The results of the research suggest that p; Participants (fans of Trabzonspor) do not generally trust the sports media. Almost half of the respondents think that they are biased towards national media teams. Again, the participants of the research stated that they used more social media after the matches of Trabzonspor that they won. The participants stated that they came across the news about Trabzonspor the most on social media.

Keywords
Media, Fan, Trabzonspor Football Team

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri