İşletmelerin Sosyal Medya Hesapları Üzerinden Kurmuş Oldukları İletişiminin Marka Değeri Üzerine Etkisi
(The Effect of Social Media Interaction of Companies on Brand Values
)
Author
|
:
Onur Keşaplı
|
|
Type |
:
Copyright
|
Printing Year |
:
2017
|
Number |
:
7-2
|
Page |
:
653-668
|
Özet
Günümüzde sosyal medya işletmelere pazarlama ve markalama stratejileri ve planları açısından önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu çalışmada işletmelerin sosyal medya hesapları üzerinden müşterileri ile kurmuş oldukları iletişiminin marka değeri üzerine etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Sosyal medya mecrası olarak seçilen Facebook da havayolu işletmesinin Facebook üzerinden müşterileri ile kurmuş olduğu iletişiminin marka farkındalığı, algılanan kalite ve marka bağlılığına olan etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Facebook üyesi olan ve sosyal paylaşım sitelerinde markaların kullanıcılarıdır, veriler eposta yolu anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmaların sonucuna göre markaların sosyal medya hesaplarından müşterileri ile iletişime geçmelerinin markaların değerine etkili olduğu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Sosyal Medya, Marka Değeri, Facebook, Marka İletişimi
Abstract
Today, social media provides important oppurtunities to companies for advertising and marketing strategies and plans. This study attempts to measure the effects of the company and customer interaction via social media, on brand value. This study, through the selected social medium Facebook, attemps to assess the effect of the interaction between an airline company and its customers on brand awareness, perceived quality and brand loyalty. Participants of this study are members of facebook and demonstrate their use of these brands at social posting sites. The data has been collected through a survey via email. According to the study findings, the social media interaction between companies and customers has an effect on brand values.
Keywords
Social Media, Brand Value, Facebook, Brand Communication