Cindy Sherman’ın Fotoğraflarında Gerçeklik Algısı
(Perception of Reality on Cindy Sherman’s Photographs
)
Author
|
:
Emel Erkan Güray
|
|
Type |
:
Copyright
|
Printing Year |
:
2017
|
Number |
:
7-1
|
Page |
:
395-412
|
Özet
Postmodern dönemde gerçeklik algısı fotoğraf tekniğinin yarattığı olanaklarla birlikte oyunsal bir sürece girmiştir. Bu oyunsal süreç alıntılama ve kendine mal etme (pastiş) yöntemi ile sanat olgusunun gerçekliğini yerinden etmeye çalışır. Fotoğraf tekniğini bir yeniden kurgulama ve üretme aracı olarak kullanan sanatçı Cindy Sherman’ın fotoğraflarının incelenmesini amaçlayan bu yazıda, sanatçının kendi varoluşsal gerçekliği, kimliklerin ve mekanların kendine mal ederek yeniden kurgulanması gibi konular üzerinde durulacaktır.
Anahtar Kelimeler
Sanat, Fotoğraf, Gerçeklik, Jean Baudrillard, Cindy Sherman
Abstract
Perception of reality is in a playfull process with the possibilities that created by the techniques of photography. This playfull process tries to displace the essence and reality of art phenomenon. This article aims to examine the photographs of artist Cindy Sherman, who uses photography as a means of reconstruction and production, and will focus on the artist's own existential reality, the reconstruction of identities and spaces.
Keywords
Art, Photography, Reality, Jean Baudrillard, Cindy Sherman