Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Kalitesi Algısı Üzerine Bir Araştırma
(A Survey on University Students' Perceptions on Teaching Quality
)
Author
|
:
İlknur Kılıç
- Abdullah Karakaya - Mehmet Uçar
|
|
Type |
:
Copyright
|
Printing Year |
:
2016
|
Number |
:
S2
|
Page |
:
40-55
|
Özet
Üniversite öğrencilerinin öğretim kalitesi algılarını belirlemeyi amaçlayan bu çalışma Çankırı Karatekin Üniversitesi Meslek Yüksekokulunda gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin öğretim kalitesi algısı Misyon, Öğretim Koşulları, Programları ve Öğretim Elemanları boyutlarında incelenmiştir. Araştırma kapsamında anket yöntemi ile elde edilen veriler, T testi, Anova, Tukey ve Korelasyon test istatistikleri ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla öğretim programları ve öğretim elemanları değişkenlerini daha kaliteli bulduklarını göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin ikamet durumlarına göre Misyon ve Öğretim Koşulları değişkenleri ortalamaları farklılık göstermekte, ailesi ile ikamet eden öğrenciler ile yurt ve öğrenci evinde ikamet eden öğrenciler arasında farklılık bulunmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Üniversite, Kalite, Kalite Algısı, Yükseköğretimde Kalite
Abstract
This sudy which aims to determine the perceptions of students on the quality of teaching conducted at Vocational School of Çankırı Karatekin University. The perceptions of students were examined in the context of mission, teaching conditions, course programmes, and teaching staff. The data obtained from the survey analyzed using t test, Anova, Tukey and Correlation tests. Results show that female students believe that the quality of teaching conditions and teaching staff are high when compared to male students. Besides there is a difference between the perceptions of the students who live with his family and students who stay at dormitory or a student house on mission and teaching conditions.
Keywords
Quality, Quality Perception, Quality at Higher Education