Üniversite Öğrencilerinin Özel Yurt Satın Alma Davranışı: Karabük İli Örneği
(University Students' Buying Behaviour of Private Dormitories: The Case of Karabük
)
Author
|
:
Nurettin Ayaz
- Sedat Başdağ
|
|
Type |
:
Copyright
|
Printing Year |
:
2016
|
Number |
:
S2
|
Page |
:
79-98
|
Özet
Bu araştırmada üniversite eğitimi sürecinde barınma yeri olarak özel yurtları seçen öğrencilerin özel yurt satın alma davranışlarının ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Karabük ilinde özel yurtlarda kalmakta olan 445 üniversite öğrencisinden Şubat-Haziran 2015 döneminde anket tekniği kullanılarak veri elde edilmiştir. Anket verileri, satın alma kararı (fiziksel imkanlar, sosyokültürel imkanlar, ekonomik imkanlar) ve satın alma memnuniyeti (yemek memnuniyeti, sosyokültürel memnuniyet, yönetsel memnuniyet, çevresel memnuniyet) ilişkisi kapsamında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre özel yurtta kalmakta olan üniversite öğrencilerinin satın alma kararına yönelik düşünceleri ile satın alma sonrası memnuniyetleri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin özel yurt satın alma kararlarında yurdun sahip olduğu fiziksel imkanlar ilk sırada yer alırken, satın alma sonrası memnuniyetlerinde yönetsel memnuniyet beklentileri öne çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Barınma, özel yurt, satın alma motivasyonu, satın alma memnuniyeti, Karabük.
Abstract
This study aims to reveal the private dormitory purchasing behaviors of the students that choose these dormitories as their place of accommodation. In accordance with this aim, data was obtained from 445 university students staying at private dormitories in the city of Karabük by using survey technique between February-June 2015. Within the scope of survey data, purchasing decision (physical opportunities, socio-cultural opportunities, economic opportunities) and purchasing satisfaction (food satisfaction, socio-cultural satisfaction, environmental satisfaction) relation were analyzed. The findings suggest medium level positive relationship between the university students’ thoughts about purchasing decision and satisfaction after the purchase. During private boarding house purchasing decisions of the students, physical abilities rank the first whereas their administrative satisfaction expectations in their satisfaction after the purchase became prominent.
Keywords
Harboring, private dormitory, purchasing satisfaction, purchasing motivation, Karabük.