İdari Görevlerin Akademisyenlerin Mesleki Gelişimine Etkileri
(The Effects of Administrative Duties to the Career Development of Academic Staff
)
Author
|
:
Engin Yurdasever
- Abdullah Karakaya
|
|
Type |
:
Copyright
|
Printing Year |
:
2016
|
Number |
:
6-2
|
Page |
:
485-503
|
Özet
Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde çeşitli yönetim kademelerinde görev alan akademisyenlerin, söz konusu yönetsel görevleri sebebiyle mesleki gelişimlerinin nasıl etkilendiğini araştırmaktır. Araştırma, bir devlet üniversitesinin idari kademelerinde yer alan akademisyenler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Anket yöntemiyle elde edilen veriler T Testi, Anova ve Tukey Testi ile değerlendirmeye alınmıştır. Sonuçlar, akademisyenlerin üstlendiği idari görevlerin mesleki gelişimleri üzerinde genel olarak olumlu etkiler yarattığını göstermektedir. Akademisyenler bu görevleri bir mesleki yeterlilik göstergesi olarak görmektedir. Ancak üst yönetim kademelerindeki akademisyenler ders ve bilimsel etkinliklere katılım konusunda zaman zaman sorun yaşamaktadır. Alt kademe yöneticileri ise üniversitedeki gelişmelerden uzak kalmaktan ve bu görevlerin mesleki gelişimlerine yeteri kadar olumlu etki yapmamasından yakınmaktadır. Buna göre üst yönetimde yetki devrine gidilmesi akademisyen yöneticilerin mevcut sorunlarının giderilmesine katkı sağlayacaktır.
Anahtar Kelimeler
Akademisyen, İdari Görev, Mesleki Gelişim
Abstract
The purpose of this study, academics involved in various management positions at universities, research question is how that affected their professional development because of administrative tasks. Research was carried out on the academics involved in the administrative stage of a state university. The data obtained by the survey method was evaluated by T test, Anova and Tukey test. The results generally indicate a positive impact on the professional development of administrative tasks undertaken by academics. Academics see this task as a professional competence indicator. But academics in senior management positions, are facing problems when it comes to participation in courses and scientific activities. Lower level managers is complaining to stay away from the development of the university and not to make a positive impact on the professional development of these tasks enough. Accordingly, to avoid the transfer of authority from top management executives academics will contribute to the elimination of existing problems.
Keywords
Academician, Administrative Task, Career Development