Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Tescillenen Yöresel Yemek İsimlerinin Yaygın Kullanımla Uyumu: Kastamonu Simidi mi Kel Simit mi?
(Compatibility of Registered Local Food Names with Common Use: Kastamonu Bagel or Kel Bagel? )

Author : Seher Çelik Yeşil  - Çetin Akkuş  
Type : Copyright
Printing Year : 2022
Number : 12-1
Page : 163-172


Özet
Coğrafi işaretlerin alınmasındaki kıstaslar düşünüldüğünde öncelikle bölgede yaygın olarak kullanılan ismin bir ürüne verilmesi yapılacak olan ilk adım olarak görülmektedir. Kastamonu bölgesinin coğrafi işaretli ürünleri arasında gösterilen Kastamonu Simidi, yöre halkı tarafından uzun yıllar Kel Simit olarak anılmış fakat 2019 yılında Kastamonu Simidi adıyla coğrafi işaret almıştır. Çalışmanın amacı coğrafi işaretli ürünün Kastamonu Simidi olarak anılmasındaki hususların belirlenmesi ve bu simidin hangi isimle anılması gerektiğinin araştırılmasıdır. Çalışma Kastamonu il merkezinin, nüfus yoğunluğuna göre sekiz farklı noktasında 566 kişiye yüz yüze anket uygulayarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2019 yılı Ekim-Kasım aylarında yapılmış olup veriler SPSS aracılığıyla Frekans ve Ki-Kare analizlerine tabii tutulmuştur. Sonuçlar, katılımcıların %70’inin bu ürünün ismini Kel Simit olarak bildiğini göstermektedir. Sonuç olarak bir ürünün coğrafi işaret almasındaki esasların yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından daha dikkatli ele alınması gerektiği Kastamonu Simidi örneğiyle gözlemlenmiştir.

Anahtar Kelimeler
Coğrafi işaret, Kastamonu yöresel yemekleri, Kastamonu simidi, kel simit.

Abstract
Considering the criteria for obtaining geographical indications, it has seen as the first step to give the name to a product which is commonly used in the region. Kastamonu Bagel, which is one of the geographically marked products of the Kastamonu region, was known as Bald Bagel by the local people for many years, but in 2019 it received a geographical indication with the name Kastamonu Bagel. The aim of the study is to investigate the issues in the geographical indication product being called Kastamonu Bagel. The study was carried out by applying face-to-face questionnaires to 566 people at eight different locations in Kastamonu city center regarding the population density. The research was conducted in October-November 2019, data were analzed using Frequency and Chi-Square analyzes via SPSS. Result show that 70% of the participants stated that the name of this product was Bald Bagel. As a result, it has been observed with the example of Kastamonu Simidi that the principles of obtaining geographical indication for a product should be handled more carefully by authorized institutions and organizations.

Keywords
Geographical indication, Kastamonu local food, Kastamonu bagel, kel bagel.

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri