Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Türk Sinemasında 1950’lerden Günümüze Göç ve Kimlik İlişkisi
(The Relationship between Immigration and Identity in Turkish Cinema from the 1950s to the Present )

Author : Ümit Demir    
Type : Copyright
Printing Year : 2021
Number : 11-4
Page : 722-737


Özet
Göç, yerleşim amacıyla, kişilerin bulundukları bölgeden ayrılarak farklı bir bölgeye gitmesini ifade etmektedir; iç ve dış göç olarak iki şekilde yapılmaktadır. Dış göç, bir ülkeden başka bir ülkeye yapılan göçü ifade ederken; iç göç ise, ülke sınırları içinde yapılan göçleri kapsamaktadır. Toplumu yansıtan bir ayna olarak sinema, toplumda yaşanan durumların ve değişimlerin gözlemlenebilir olmasına, aynı zamanda veri kaynağı olarak üzerinde akademik çalışmaların yapılabilmesine olanak tanımaktadır. Bu çalışma, 1950’lerden günümüze, Türk Sineması’nda yer alan örnek filmler üzerinden göçün, kimlik üzerine yansımalarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, göç nedeniyle toplumsal yapıdaki yaşanan değişimleri ve kimlik ilişkisini ortaya çıkarabilmek amacıyla sosyolojik analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda; Türkiye’de iç göçlerin 1950’lerden günümüze yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. İç göçün belirtilen zamanlarda yüksek düzeyde olmasının nedeninin; sanayileşme, tarımda makineleşme ve devlet politikalarının olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan; köylerde iş imkânlarının azalması nedeniyle, büyük şehirlere göç eden insanların yeni yerleştikleri şehir hayatına uyum sağlayamadıkları ve bu uyumsuzlukların göç eden kişilerde kimlik bunalımlarına neden olduğu görülmüştür.

Anahtar Kelimeler
Sinema, Türk Sineması, göç, kimlik

Abstract
Migration refers to people leaving the region they are in and going to a different region for the purpose of settlement. It is done in two ways, as internal and external migration. While external migration refers to the migration from one country to another, internal migration includes migration within the borders of the country. Cinema, as a mirror reflecting society, allows the situations and changes in the society to be observed, and at the same time, academic studies can use cinema as a data source. This study aims to examine the reflections of migration on identity through sample films in Turkish Cinema from the 1950s to the present. In the study, a sociological analysis method was used in order to reveal the changes in the social structure and identity relationships due to migration. In the results, it has been observed that internal migration in Turkey has been at a high level since the 1950s. It has been found that the reason for the high level of internal migration varied over time due to industrialization, mechanization in agriculture, and state policies. From the opposing point of view, it has been observed that due to the decrease of job opportunities in villages, people migrated to big cities. These migrants could not adapt to the city life in which they had just settled, however, and these incompatibilities caused identity crises in the migrants.

Keywords
Cinema, Turkish Cinema, immigration, identity

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri