Türkçe

Quick access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.




Turizmde Bir Pazarlama Aracı Olarak Oyunlaştırma
(Gamification as a Marketing tool in the Tourism )

Author : Nihan Garipağaoğlu Uğur   - Orhan Akova  
Type : Copyright
Printing Year : 2021
Number : 11-3
Page : 597-613


Özet
Oyunlaştırma, diğer disiplinlerde kullanılmakla birlikte, turizm alanındaki kullanımları daha yenidir. Oyunlaştırma son dönemde marka bilinirliğini arttırılabilmesi nedeniyle turizm pazarlama faaliyetleri içerisinde de kullanılmaktadır. Oyun oynamak rekreasyonel bir aktivite olup, oyuncuların motivasyonları turizm pazarlamacıları için turizm ürününü tanıtmak maksadıyla kullanılmaktadır. Oyunlaştırma aynı zamanda turistik bir destinasyon bilinirliğini arttırmak için kullanılabilmektedir. Çalışmanın amacı, oyunlaştırmanın turizmle ilişkisini ve oyunlaştırma uygulamalarının turizme etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada konunun önemini ve kavramlar arasındaki ilişki ve etki düzeyini anlamak için ikincil kaynaklardan yararlanılmıştır. Bu amaca yönelik olarak ulusal ve uluslararası alan yazında oyunlaştırma ve turizm ile ilgili araştırmalar taranmıştır. Sonuçlar oyunlaştırma uygulamalarının turizm pazarlaması ve marka bilinirliği açısından fayda sağladığı yönündedir.

Anahtar Kelimeler
Oyunlaştırma, Turizm İşletmeleri, Turizm Pazarlaması, Oyuncu Motivasyonu, Rekreasyon Aktivitesi

Abstract
Gamification is commonly used in other disciplines, while it is newly utilized in the tourism sector. Gamification is also recently used in tourism marketing; it is used to enhance the experience of participants. Gaming is a recreational activity, and the motivations of gamers are used by marketers to connect and promote tourism products to gamers. Gamification is also used to improve the awareness of a touristic destination. The purpose of the study is to show the connection between gamification and tourism. In this research, secondary sources were used to understand the importance of the topic and the level of connection and impact between concepts. For this purpose, studies on gamification and tourism have been searched in national and international literature. The research is built on other studies in the literature. The results show that gamification applications provide benefits in terms of tourism marketing and awareness of the brands used.

Keywords
Gamification, Tourism Management, Tourism Marketing, Gamer Motivation, Recreational Activities

Advanced Search


Announcements

Formerly Karabuk University
Journal of Institute of Social Sciences between 2013-2020
(ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841))

Adress :Journal of Humanities and Tourism Research
Phone :0370 418 86 00 Fax :0 370 418 83 33
Email :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri