Özet
Giyim Alışverişi Oryantasyonları: Adana İlindeki Kadın Tüketiciler Üzerinde Bir Araştırma
Kadınlar artan satın alma güçleri sebebiyle şirketler için önemli bir hedef kitle olmaktadır. Bu çalışmanın amacı kadın tüketicilerin alışveriş oryantasyonlarını yaş ve gelir durumlarına göre karşılaştırmaktır. Kalite/marka, fiyat, rekreasyon, kolaylık, sosyal ve moda oryantasyonları çalışmada incelenmiştir. Adana ilinde yaşayan 540 kadın tüketici çalışmaya katılmıştır. Katılımcılar Yu and Zhou (2009) ve Cho and Workman (2013) çalışmalarında yer alan ölçeklerden geliştirilmiş ölçeği cevaplandırmıştır. Ayrıca, demografik sorular ve alışveriş sıklıkları ve tüketimleri ile ilgili sorular katılımcılara sorulmuştur. Yaş ve gelir grupları arasında alışveriş oryantasyonları bakımından anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. Sonuç ve çıkarımlar giysi pazarlamacıları tarafından farklı alışveriş oryantasyonları arasındaki farklılığın nasıl yorumlanabileceğine ışık tutmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Alışveriş, Oryantasyonlar, Kadın tüketiciler, Giyim, Harcamalar.