English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Reklamlarda Ünlü-Marka Uyumu, Ünlü-Tüketici Benzerliği ve Ünlüye Karşı Tutumun Marka Değerine Etkisi
(Celebrity-Brand Adjustment, Celebrity-Consumer Similarity in Advertisements and the Effect of Attitude to Celebrity on Brand Value )

Yazar : Saida Ahmadova   - Kamile Jamontaite  
Türü :
Baskı Yılı : 2017
Sayı : 7-2
Sayfa : 669-694


Özet
Bu araştırma, televizyon reklamlarında ünlü kişileri kullanmanın tüketici temelli marka değerine olan olası etkilerini üç farklı perspektiften değerlendirmeyi amaçlamıştır. Bu boyutlar, ünlü ve marka arasındaki uyum, ünlü tüketici benzerliği ve tüketicinin ünlüye karşı tutumudur. Araştırma, saç bakım ürünleri pazarında birbirine rakip olan ve reklamlarında ünlü kullanan dört farklı şampuan markası üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada anket tekniği kullanılmıştır. Veriler çoklu regresyon analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada üç şampuan markasında ünlü-marka arasındaki uyum değişkeninin kalite alt boyutu üzerinde etkisi belirlenmiş ancak, hiçbir şampuan markasında ünlü-tüketici benzerliğinin şampuanın marka değerine etkisi bulunamamıştır Bunun yanı sıra, şampuan markaları arasında sadece Loreal reklamında oynayan ünlüye karşı tutumun marka değeri üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Reklamdaki ünlüye karşı olan tutum ile markanın kalite alt boyutu arasında pozitif yönlü bir ilişkinin olması Loreal'in diğer şampuan markaları ile kıyaslandığında daha pahalı olması ile açıklanabilir.

Anahtar Kelimeler
Ünlü-ürün uyumu, ünlü-tüketici benzerliği, ünlüye karşı tutum, marka değeri

Abstract
The aim of this study is to investigate the possible effects on consumer-based brand equity from three different points in cerebrity advertising. In this study, such variables as congruence between brand and celebrity, similarity between brand and celebrity and consumer attitude towards celebrity were examined. Four different competing hair shampoo brands using celebrity endorsement and running campaigns at the same time were chosen for investigation. Data were collected through a quantitative research method using a survey. Multiple regression analysis was applied. As a result; it was found that congruence between brand and celebrity has an impact on quality dimension for each shampoo brand, however similarity between brand and celebrity has no influence on overall brand equity for any of these brands. Moreover, the results show that only in Loreal shampoo brand advertising consumer attitude towards celebrity has a positive impact on brand equity. It was assumed that in this case, the attitude towards celebrity having a positive impact on brand equity could be explained by Loreal being the most expensive brand comparing with other three brands.

Keywords
Congruence between brand and celebrity, similarity between brand and celebrity, consumer attitude to

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yeni İndeks

    Dergimiz Haziran 2021'den (Cilt 11, Sayı 2) itibaren EBSCO (Sosyal Bilimler Ululslararası indeksi) tarafından indekslenmeye başlanmıştır.


    Yayına Kabul Edilecek Bilimsel Alanlar

    Beşeri ve Sosyal Bilimler alanında makaleler yayınlayan JoHUT, hakemlik sürecindeki sorunlar nedeniyle ve TR Dizin v.b indekslerde taranma şartlarından biri olan belirli bir alana yönelik yayın yapma şartını yerine getirmek amacıyla alan sınırlamasına gitmektedir. Bu bağlamada, 2021 yılından başlayarak Türk Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Resim, Müzik, Eğitim Bilimleri, Hukuk, Ekonomi, Ekonometri, Üretim Yönetimi, Maliye, Kamu Yönetimi, Muhasebe ve Finans, Dış Ticaret, İlahiyat alanlarındaki makaleler kabul edilmeyecektir.  Yazar ve hakemlere duyurulur.


    Eylül 2021 Sayısı

    Dergimizin Eylül 2021 Sayısı (Cilt: 11, Sayı:3) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri