English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Jenerasyon Y'nin Yatırım Aracı Tercihleri: Oyun Teorisi Yaklaşımı
(Generation Y Investment Tool Preferences: Game Theory Approach )

Yazar : Cihan Çiftçi    
Türü :
Baskı Yılı : 2017
Sayı : 7-2
Sayfa : 695-709


Özet
Yüksek satın alma gücü olan ve yakın zamanda pazarda baskın bir rol oynamaya başlayan Jenerasyon Y, Küresel Ekonomi ‘de önemi giderek artmaktadır. İşletmelerin Jenerasyon Y'nin satın alma ve yatırım kararlarını etkileyemeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilmesi için bu popülasyonun tüketim, harcama, birikim ve yatırım davranışlarının derinlemesine incelenmesi gerekmektedir. Türkiye'de Jenerasyon Y'nin birikim ve yatırım karar ve tercihlerini anlamaya yönelik yapılan araştırma oldukça sınırlıdır. Bundan dolayı bu araştırmada Türkiye'de ki Jenerasyon Y'nin yatırım tercihleri oyun teorisi ile tahmin edilmeye çalışılacaktır. Yapılan ilk oyun teorisinde üniversite öğrencilerinin yatırım tercihleri karşılaştırılmıştır, ikinci oyun teorisi ile de bu yatırım araçlarının öğrencilerinin beklentilerini ne ölçüde karşıladığı araştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda Jenerasyon Y'nin en çok tercih ettiği yatırım aracının altın olduğu ortaya çıkmıştır.

Anahtar Kelimeler
Jenerasyon Y, Yatırım Araçları, Oyun Teorisi Yaklaşımı

Abstract
In the global economy, Generation Y has a great importance since they are viewed as a generation with high buying power and expected to dominate the consumer market. For this reason, it is significant to analyze the consumption, spending, saving, and investment behavior of Generation Y; in order to develop effective strategies to influence not only their buying behavior but also their investment decisions. In Turkey, there is limited research on Generation Y's saving and investment decisions and preferences. Thus, the main purpose of this study is to predict Generation Y's investment preferences with the game theory. With the first game theory, this study compared the preference of investment tools among university students; and the second game theory was performed to measure whether these investment tools meet the profitability expectations of students. The findings of this study reveal that gold is the most preferred investment tool among Generation Y.

Keywords
Generation Y, Investment Tool, Game Theory Approach

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yeni İndeks

    Dergimiz Haziran 2021'den (Cilt 11, Sayı 2) itibaren EBSCO (Sosyal Bilimler Ululslararası indeksi) tarafından indekslenmeye başlanmıştır.


    Aralık 2023 Sayısı

    Dergimizin Aralık 2023 Sayısı (Cilt: 13, Sayı:4) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri