English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Kanıta Dayalı Araştırma: Erken Çocukluk Dönemindeki Zihinsel Alanda Üstün Yetenekli Çocuklara Eğitsel Müdahaleler Üzerine Yapılmış Araştırmaların İncelenmesi
(Searching for Evidence- Based Practice: A Review of the Research on Educational Interventions for Intellectually Gifted Children in the Early Childhood Years )

Yazar : Feyzullah Şahin    
Türü :
Baskı Yılı : 2015
Sayı : 5-2
Sayfa : 300-322


Özet
Son 30 yıllık literatürü içeren bir araştırma, erken çocukluk dönemindeki üstün zekâlı çocuklar (intellectual gifted child) için etkili bir müdahaleyi kapsayan bir araştırmanın eksikliğini ortaya çıkardı. Genç üstün zekâlı çocuklar (young gifted children) için eğitsel hizmetler konulu 11 deneysel çalışmanın bulguları belirlendi ve çalışmaların metodolojik uygunluğu incelendi. Örneklem boyutları, üstün zekâlılığın tanımı, deneysel çalışmalardaki zorluklar, üstün zekâlı çocuklarda kullanılan uygun standartlaştırılmış ölçümleri bulma ve programın sonuçlarının ölçümüyle ilgili konularda genç üstün zekâlı çocuklarla yapılan araştırmaların problemli yönleri tartışıldı. Erken çocukluk üstün zekâlılık eğitimi alanı araştırmalarındaki gelecek araştırmaların güçlendirilmesi için önerilerde bulunuldu.

Anahtar Kelimeler
Üstün zekâlı eğitimi, Erken çocukluk, Kanıta dayalı uygulama, Eğitsel müdahaleler.

Abstract
A search of the literature from the past 30 years reveals that there is a dearth of research surrounding effective interventions for intellectually gifted children in the early childhood years. The findings of 11 empirical studies of educational provisions for young gifted children were located and the methodological rigor of the studies examined. Aspects problematic to research with young gifted children are discussed, including issues relating to sample sizes, definitions of giftedness, difficulties in conducting experimental studies, finding appropriate standardized measures for use with gifted children, and measurement of program outcomes. Suggestions are made for strengthening future research in the field of early childhood gifted education.

Keywords
Gifted education, Early childhood, Evidence-based practice, Educational interventions

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yeni İndeks

    Dergimiz Haziran 2021'den (Cilt 11, Sayı 2) itibaren EBSCO (Sosyal Bilimler Ululslararası indeksi) tarafından indekslenmeye başlanmıştır.


    Aralık 2023 Sayısı

    Dergimizin Aralık 2023 Sayısı (Cilt: 13, Sayı:4) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri