English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Otel İşletmelerinde Etkili İnsan Kaynakları Yönetimi Üzerine Bir Araştırma
(A Research on Effective Human Resource Management in Hotel Operations )

Yazar : Abbiha Waqar   - Çetin Bektaş  
Türü :
Baskı Yılı : 2022
Sayı : 12-3
Sayfa : 585-596


Özet
Teknoloji ve bilişim araçlarının her geçen gün artması iş yapma yöntemlerini değiştirmektedir. Yönetimin diğer fonksiyonları gibi insan kaynakları yönetimi departmanında da değişim yaşanmaktadır. Bu çalışma otel işletmelerinde insan kaynakları yönetimi için bir model önerisi sunmayı amaçlamıştır. Çalışma üç temel başlıktan oluşmaktadır. Bunlardan birincisi; otel işletmelerinde insan kaynakları yönetiminde dönüşümü gerekli kılan faktörlerdir. Bu faktörler bilgi teknolojileri, iş süreçlerinde değişim, yüksek hızlı yönetim, ağ organizasyonlarının gelişimi, öğrenen organizasyon çalışmaları ve küreselleşmedir. İkinci temel başlık kapsamında insan kaynakları yönetiminin temel fonksiyonları anlatılmaktadır. Üçüncü ve son başlıkta ise otel işletmelerinde etkili HRM yönetiminin olumlu sonuçları açıklanmaktadır. Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerin biri olan doküman incelemesi yöntemi tercih edilmiştir. Bu çalışmada literatür kullanılarak teorik bir model önerilmiştir. Bu teorik model, otel işletmelerinde yönetim sürecinin girdi ve çıktılarını sunmaktadır.

Anahtar Kelimeler
İnsan Kaynakları Yönetimi, Otel İşletmeleri, Teorik Model Önerisi

Abstract
The rapid increase in information and technology tools is changing the way of doing businesses in this modern era. As with other functions of the management, there is also a change in the function of human resource management. The aim of this study is to propose a human resource management model in hotel businesses. This study consists of three main titles. To begin with, there are factors that necessitate the transformation in human resource management in hotel businesses. These factors include information technologies, change in business process, high-speed management, development of network organizations, learning organization studies and globalization. In addition to, the basic functions of human resource management are explained. Moreover, in conclusion, the positive results of effective human resource management in hotel businesses are described. In this study, the document analysis method, which is one of the qualitative research methods, was preferred. A theoretical model drawn by using literature is proposed for this study. This theoretical model presents the inputs and outputs of the management process in hotel businesses.

Keywords
Hotel Businesses, Human Resource Management, Theoretical Model Suggestion

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yeni İndeks

    Dergimiz Haziran 2021'den (Cilt 11, Sayı 2) itibaren EBSCO (Sosyal Bilimler Ululslararası indeksi) tarafından indekslenmeye başlanmıştır.


    Aralık 2023 Sayısı

    Dergimizin Aralık 2023 Sayısı (Cilt: 13, Sayı:4) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri