Destinasyon Çekim Unsuru Olarak Yöresel Mutfak ve Bayburt Mutfağı Örneği
(Local Food and Bayburt Cuisine as a Destination Attraction Element
)
Yazar
|
:
Miraç İlyas Kıvanç
- Gökalp Nuri Selçuk
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2022
|
Sayı |
:
12-3
|
Sayfa |
:
541-559
|
Özet
Dünyada her geçen gün büyüyen gastronomi turizmi, kültür turizminin önemli bir parçasını oluşturmakla birlikte ülkeler için ekonomik kalkınma yöntemlerinden birisi haline gelmiştir. Son dönemlerde yapılan birçok araştırma seyahat edilen destinasyondaki mutfak kültürlerinin seyahat faaliyetinin önemli bir unsurunu oluşturduğunu ortaya koymaktadır. Bu araştırmada amaç, gastronomi turizminin destinasyonlarda çekim gücü unsuru olarak kullanılabilirliği ve Bayburt merkez ve ilçelerinde uygulanabilirliğini tespit edebilmektir. Araştırmada evren, Bayburt merkez ve ilçelerinde faaliyette bulunan ticari yiyecek içecek işletmelerinden meydana gelmektedir. Araştırmanın örneklemini ise evrenden tesadüfi örneklemle seçilen 93 ticari yiyecek içecek işletmesi oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Bayburt merkez ve ilçelerinde faaliyet gösteren işletmelerin yöneticileriyle yüz yüze görüşme yöntemi ile desteklenmiş anket uygulaması aracılığıyla veriler toplanmıştır ve SPSS 20.0 istatistik programı yardımı ile değerlendirilmiştir. Yapılan araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda Bayburt’un çekim gücü faktörleri arasında gastronominin önemli bir yere sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Gastronomi Turizmi, Destinasyon Çekiciliği, Yöresel Mutfak, Bayburt Mutfağı
Abstract
Gastronomy tourism, which is growing daily in the world, has become an essential part of cultural tourism and has become one of the economic development tools for countries. Many recent studies reveal that the culinary cultures of the travel destination constitute an essential element of the travel activity. This research aims to determine the usability of gastronomic tourism as a magnetism element in destinations and its applicability in the center and districts of Bayburt. In the study, the universe consists of commercial food and beverage businesses operating in the center and sections of Bayburt. The study sample consists of 93 commercial food and beverage businesses selected randomly from the universe. For this purpose, data were collected through a questionnaire supported by face-to-face interviews with the managers of the companies operating in the center and districts of Bayburt, and they are evaluated with the help of the SPSS 20.0 statistical program. In line with the findings obtained from the research, it was concluded that gastronomy has an essential place among the attraction factors of Bayburt.
Keywords
Gastronomy Tourism, Attractiveness of a Destination, Local Cuisine, Bayburt Cuisine