Havayolları İç Hatlarda Algılanan Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti ve Tekrar Satın Alma Davranışına Etkisi
(The Effect of Perceived Service Quality, Customer Satisfaction and Repeat Purchase Behavior in Domestic Airlines
)
Yazar
|
:
Halil Korkmaz
- İbrahim Giritlioğlu - Cevdet Avcıkurt
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2015
|
Sayı |
:
5-2
|
Sayfa |
:
248-265
|
Özet
Yapılan bu araştırmanın amacını Türkiye’de havayollarında algılanan hizmet kalitesinin boyutlarının ortaya konularak, Türkiye’de iç hatlarda seyahat eden yolcuların havayollarında algılanan hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti ve müşterilerin tekrar satın alma davranışına olan etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için oluşturulan anket formu, İzmir Adnan Menderes havaalanından seyahat eden ve farklı havayollarını kullanan 311 yolcu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırmanın sonucunda havayollarında algılanan hizmet kalitesinin beş boyuta sahip olduğu sonucu tespit edilirken, müşterilerin havayollarında algılanan hizmet kalitesinin, müşteri memnuniyetine ve müşterilerin tekrar satın alma davranışına önemli etkilerinin olduğu sonucu ortaya konulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Havayolu, Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti, Tekrar Satın Alma Davranışı, Türkiye.
Abstract
The purpose of this study is to find out the dimensions of passengers’ perceived service quality in domestic routes of Turkey and to put forth the effect of airlines perceived service quality to customer satisfaction and repeat purchasing behavior of passengers. For this purpose, a survey conducted over 311 passengers who were using different airlines in Izmir Adnan Menderes airport. As the result of the study, five dimensions of perceived airline service quality were found. Also, there was significant effect of perceived airline service quality on customer satisfaction and repeat purchasing behavior of customers were found.
Keywords
Airline, Service Quality, Customer Satisfaction, Repeat Purchasing Behaviour, Turkiye.