English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Özet


Konaklama İşletmelerinin Kriz Dönemlerinde Uyguladıkları Pazarlama Stratejileri: Bir Örnek Olay Çalışması
Kriz beklenmeyen zamanlarda meydana gelen ve işletmelerin devamlılığını büyük ölçüde etkileyen bir gerilim durumudur. Turizm sektörü çok yönlü yapısı nedeniyle krizlerden etkilenme konusunda oldukça hassas bir sektördür. Doğal afetler, terör olayları, salgın hastalıklar, siyasi gerilimler, ekonomideki dalgalanmalar vb. krizlere yol açarak her an için konaklama işletmelerinin turist kaybetmesine neden olabilir. Yeni ürünler geliştirmek, alternatif turizm pazarlarına yönelmek, maliyetleri düşürmek işletmeler için belki bir seçenek olabilir. Fakat her bir kriz durumunun birbirinden farklı olması sebebiyle yöneticilerin krize en uygun stratejiyi belirleyerek hareket etmesi gerekir. Etkili bir kriz yönetimi stratejik yönetim ile birlikte mümkündür. Akıllı bir stratejik yönetim uygulamasıyla krizler fırsata çevrilebilir. Covid-19 salgınıyla birlikte birçok konaklama işletmesinin pazarlama stratejilerini tekrar gözden geçirmeleri gerekmiştir. Araştırmada Çanakkale’de bulunan beş yıldızlı Kolin Hotel üzerine bir örnek olay inceleme çalışması yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, otelin salgından nasıl etkilendiğinin belirlenmesi ve bu kriz durumuna karşı nasıl bir pazarlama stratejisi uyguladıklarını tespit etmektir. Salgından önce müşteri kitlesi genellikle Uzakdoğu’dan paket turlar ile gelen yabancı turistlerden oluşan Kolin Hotel’in, salgınla birlikte başlayan yurtiçi ve yurtdışı seyahat kısıtlamalarından olumsuz olarak etkilendiği görülmüştür. Otel yönetimi bunun üzerine çoğunluklu olarak pazar payı ve maliyet düşürme ve müşteri kazanma stratejilerini izlemiştir.

Anahtar Kelimeler
Turizmde Kriz, Pazarlama Stratejileri, Konaklama İşletmeleri, Covid-19

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yeni İndeks

    Dergimiz Haziran 2021'den (Cilt 11, Sayı 2) itibaren EBSCO (Sosyal Bilimler Ululslararası indeksi) tarafından indekslenmeye başlanmıştır.


    Yayına Kabul Edilecek Bilimsel Alanlar

    Beşeri ve Sosyal Bilimler alanında makaleler yayınlayan JoHUT, hakemlik sürecindeki sorunlar nedeniyle ve TR Dizin v.b indekslerde taranma şartlarından biri olan belirli bir alana yönelik yayın yapma şartını yerine getirmek amacıyla alan sınırlamasına gitmektedir. Bu bağlamada, 2021 yılından başlayarak Türk Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Resim, Müzik, Eğitim Bilimleri, Hukuk, Ekonomi, Ekonometri, Üretim Yönetimi, Maliye, Kamu Yönetimi, Muhasebe ve Finans, Dış Ticaret, İlahiyat alanlarındaki makaleler kabul edilmeyecektir.  Yazar ve hakemlere duyurulur.


    Eylül 2021 Sayısı

    Dergimizin Eylül 2021 Sayısı (Cilt: 11, Sayı:3) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri