English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Abstract


Components Affecting Online Travel Shopping and Travel Shopping Intention: A Research on Hospitality Business in Safranbolu
Tourists are increasingly purchasing travel online. In particular, it has become even more important to identify the components that affect online travel shopping and to see the effects of these components on purchasing intent. In this context, the aim of the research is to reveal the components that affect online travel shopping and to determine the effect of these components on the intention of purchasing online travel. In the research, a questionnaire technique was used as the data collection method. The population of the research consists of local tourists who were visiting Safranbolu and staying in the hotels. Data were collected from 419 local tourists by a convenience sampling method. The data were analyzed using explanatory factor analysis, correlation, and regression analysis. According to the analysis of the data, the components that affect online travel shopping are determined to be time saving, convenience, financial advantage, compatibility, and product variety and perceived complexity, and from these components, time saving, convenience and financial advantage have a positive effect; the perceived complexity has a negative effect to purchase online travel.

Keywords
Online Travel Shopping, Online Travel Purchase Intention, Hotel Business, Safranbolu.


Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yayına Kabul Edilecek Bilimsel Alanlar

    Beşeri ve Sosyal Bilimler alanında makaleler yayınlayan JoHUT, hakemlik sürecindeki sorunlar nedeniyle ve TR Dizin v.b indekslerde taranma şartlarından biri olan belirli bir alana yönelik yayın yapma şartını yerine getirmek amacıyla alan sınırlamasına gitmektedir. Bu bağlamada, 2021 yılından başlayarak Türk Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Resim, Müzik, Eğitim Bilimleri, Hukuk, Ekonomi, Ekonometri, Üretim Yönetimi, Maliye, Kamu Yönetimi, Muhasebe ve Finans, Dış Ticaret, İlahiyat alanlarındaki makaleler kabul edilmeyecektir.  Yazar ve hakemlere duyurulur.


    Mart 2021 Sayısı

    Dergimizin Mart 2021 Sayısı (Cilt: 11, Sayı:1) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri