English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Özet


Lobi Faaliyetlerinde İran'ın Stratejisi ve Bakış Açısı
Lobi yapmanın amacı, hükümetin politikasını etkilemek, politikalarını uygulamak, politik, sosyal, ekolojik, iş ve diğer amaçlarla ilgili politika rehberlerinin belirlenmesine yardımcı olmaktır. Lobicilik, genellikle karar alıcıları etkilemenin etkili bir yoludur. Ancak başarısı bilgimize, kaynaklarımıza ve iletişimimize bağlıdır. Aslında, lobicilik, STK'lar, ülkede aktif sendikalar, politik, ekonomik, ideolojik ve hatta askeri örgütler gibi özel sektörlerin, kalkınma motorunu çeşitli alanlarda hareket ettirmeye yardımcı olmaya çalıştığı modern bir olgudur. Bu gerçek, belgelenmiş, geçerli ve ücretsiz analiz sağlayarak yapılacaktır. Bu nedenle, lobicilerin çıkarına olan kararları etkiliyorlar. Lobicilik kesinlikle yeni ve yasal bir iletişim şeklidir. İnternet, süreci büyük ölçüde geliştiren yeni bir teknolojidir. Uzun yıllar boyunca Sol düşüncesi, özel sektörü kelimeyi render ile eşanlamlı hale getirdi. Bu görüş son birkaç yılda değişiyor. Ancak, bir noktada, özel sektör kuruluşlarına hala olumlu bir bakış yoktur. Yıllar önce, İran'daki sendika aktivistleri ve sendikalarla işbirliği yapmak hoş karşılanmıyordu. Sendikaların kendi kişisel çıkarlarını ve yararlarını aradıklarına inanılarak çalışmaların desteklenmesi zordu. Bir süre sonra sendikaların etkisinin gücü ve etkisi belirlenerek ciddiyetle oluşmaya başladı. Fakat lobiciliğin güç kurumlarıyla işbirliği yapan ve devlet ve parti yetkileri tarafından desteklenmesi inancı, lobicilik hareketine olumsuz etki bıraktı. İran toplumunun lobi sözcüğü hakkındaki genel görüşü yanlıştır. Birçok ülkede lobicilik önemli bir araç olarak kabul edilmiştir. Lobicilik, kazançlı ve resmi bir iştir ve hatta lobicilik şirketleri resmi olarak aktiftir. Lobiciliğin dış ve iç yönlerini ele alarak İran'da lobiciliğe yaklaşımı analiz etme mümkün olacaktır. İran'daki lobi sektörü ve lobicilik net bir çerçeveye sahip değildir, bu yüzden bu konudaki görüşler çok olumlu sayılmamaktadır. Ancak son yıllarda ve özellikle dış politikada İran devleti ve STK'lar yoğun bir şekilde lobiciliğe meyil göstermişlerdir. Bu nedenle bu makalede, lobicilik ve etkileri konusunu ele almaya çalışacağız. Neden İran'da farklı görüşlere rağmen, lobiciler hızla gelişebiliyor? Lobicilik stratejisi nedir? Bu önemli soru, makalemizin özünü oluşturur.

Anahtar Kelimeler
Lobicilik, İran’ın lobisi, sivil toplum örgütü, lobi stratejisi

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yeni İndeks

    Dergimiz Haziran 2021'den (Cilt 11, Sayı 2) itibaren EBSCO (Sosyal Bilimler Ululslararası indeksi) tarafından indekslenmeye başlanmıştır.


    Aralık 2023 Sayısı

    Dergimizin Aralık 2023 Sayısı (Cilt: 13, Sayı:4) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri