Özet
ELT (İngiliz Dili Eğitimi)/EFL (Yabancı Dil Olarak İngilizce) Sınıflarında Kısa Hikâyenin Bir Öğrenme/Öğretim Aracı Olarak Kullanılması: “The Neclace” By Guy De Maupassant
Bu çalışmanın amacı ELT (İngiliz Dili Eğitimi)/EFL (Yabancı Dil Olarak İngilizce) sınıflarında kısa hikâye kullanımının etkililiğini göstermektedir. Dil öğreniminde ve öğretiminde edebiyat tartışmasız önemli ve gerekli bir araçtır. Bununla birlikte ELT/ EFL sınıflarında kısa hikâye kullanımı şiir, tiyatro ve roman gibi edebi türlerle karşılaştırıldığında bazı ayırt edici avantajlara sahiptir. Bu çalışmada kısa hikâyenin dil öğreniminde ve öğretiminde sahip olduğu olumlu yan Guy de Maupasant’ın “The Necklace” adlı kısa hikâyesiyle desteklenmesidir. Bu çalışmadaki inceleme için “The Necklace” ın kısa hikâye örneği olarak seçilmesindeki birinci sebep, onun yaklaşık olarak 2890 kelimeden oluşması ve tek bir oturumda okunabilmesidir. İkinci sebep ise, çalışmada ortaya konduğu üzere, onun geleneksel bir kısa hikâye incelemesinde gerekli olan bütün özelliklere sahip olmasıdır. Sonuç olarak, bu çalışmada gerçekleştirilen “The Necklace” adlı kısa hikâyenin dilbilimsel ve edebi incelemesi, kısa hikâyenin ELT/EFL sınıflarında öğrenim ve öğretim aracı olarak kullanılmasına iyi bir örnek teşkil etmektedir. Ve ayrıca dil öğrenimi/öğretimi ile edebiyatın bir birine daima uyum sağladığını ve her zamanda birlikte el ele yürüyeceği bir kez daha kanıtlanmış olmaktadır.
Anahtar Kelimeler
ELT, EFL, Kısa Hikâye, The Necklace, Guy De Maupassant