English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Abstract


Editing and Sound/Music Design in Advertising Film Post-Production
Commercials have gained great importance to reach the target audience due to the rapid development and spread in the technology of cinema, television and digital media. A careful planning and realizing each stage in production is crucial for the success of the commercial. A successful commercial is designed in a process ranging from pre-production in which the message of the commercial is carefully prepared, and production in which the audio-visual material is recorded and to post-production in which all the filmic elements are assembled together creatively. The creative personnel in production team contribute to produce an effective advertising message. In the present conditions film production, and with the help of developing digital technology, post-production has a much more decisive role in producing a creative and persuasive advertising message which will help to increase sales. Meanwhile, there is a lack of relevant literature on commercial film production, which includes both advertising and film production fields, in Turkish language. Therefore, this study aims to investigate the place, the importance and the function of editing and sound-music design processes in the post-production of commercials using literature in the field.

Keywords
Advertising film making, post-production, editing/visual design, sound/music design


Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yeni İndeks

    Dergimiz Haziran 2021'den (Cilt 11, Sayı 2) itibaren EBSCO (Sosyal Bilimler Ululslararası indeksi) tarafından indekslenmeye başlanmıştır.


    Yayına Kabul Edilecek Bilimsel Alanlar

    Beşeri ve Sosyal Bilimler alanında makaleler yayınlayan JoHUT, hakemlik sürecindeki sorunlar nedeniyle ve TR Dizin v.b indekslerde taranma şartlarından biri olan belirli bir alana yönelik yayın yapma şartını yerine getirmek amacıyla alan sınırlamasına gitmektedir. Bu bağlamada, 2021 yılından başlayarak Türk Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Resim, Müzik, Eğitim Bilimleri, Hukuk, Ekonomi, Ekonometri, Üretim Yönetimi, Maliye, Kamu Yönetimi, Muhasebe ve Finans, Dış Ticaret, İlahiyat alanlarındaki makaleler kabul edilmeyecektir.  Yazar ve hakemlere duyurulur.


    Eylül 2021 Sayısı

    Dergimizin Eylül 2021 Sayısı (Cilt: 11, Sayı:3) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri