English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Abstract


Usage of the Social Media as a Political Tool: A Study on the Students of Adnan Menderes University, Faculty of Communication
The social media in Turkey, which owns one of the youngest population among the European Union countries, leads to shape or evolute the media world, transportation sector, education system and even the fashion life. It is almost impossible for the political communication to avoid from it also. Just as an organization needs to produce some communication practices to its target audience with in giving importance to their economic and demographic characteristics in order to make profit, so as the political parties or candidates do. Therefore it is vital to choose the right mass communication tools to reach the voters in terms of time, cost and labor expense. In this study, a research has done among the university students to find out whether are they using the social media tools as a political communication tool just as they do with the traditional political communication tools or not. Within this study, three habits of the university students have been tried to find out: (1) The relationship between the habits of the students' social media usage and usage of the social media as a political communication tool. (2) The frequency of the social media usage and usage of social media as a political communication tool. (3) The duration on Internet and usage of the social media as a political communication tool. In order to find out these statements, a survey has been done to Adnan Menderes University students.

Keywords
Political communication, new media, social media applications.


Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yeni İndeks

    Dergimiz Haziran 2021'den (Cilt 11, Sayı 2) itibaren EBSCO (Sosyal Bilimler Ululslararası indeksi) tarafından indekslenmeye başlanmıştır.


    Yayına Kabul Edilecek Bilimsel Alanlar

    Beşeri ve Sosyal Bilimler alanında makaleler yayınlayan JoHUT, hakemlik sürecindeki sorunlar nedeniyle ve TR Dizin v.b indekslerde taranma şartlarından biri olan belirli bir alana yönelik yayın yapma şartını yerine getirmek amacıyla alan sınırlamasına gitmektedir. Bu bağlamada, 2021 yılından başlayarak Türk Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Resim, Müzik, Eğitim Bilimleri, Hukuk, Ekonomi, Ekonometri, Üretim Yönetimi, Maliye, Kamu Yönetimi, Muhasebe ve Finans, Dış Ticaret, İlahiyat alanlarındaki makaleler kabul edilmeyecektir.  Yazar ve hakemlere duyurulur.


    Eylül 2021 Sayısı

    Dergimizin Eylül 2021 Sayısı (Cilt: 11, Sayı:3) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.


Derginin Yeni Adı (2020 yılı 10. ciltten itibaren)
Journal of Humanities and Tourism Research
Derginin Eski Adı
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2010-2020)
ISSN: 1309-436X eISSN:2147-7841 (2013-2020)

Adres :Journal of Humanities and Tourism Research
Telefon :0370 418 86 00 Faks :0 370 418 83 33
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri