Özet
Kanıta Dayalı Araştırma: Erken Çocukluk Dönemindeki Zihinsel Alanda Üstün Yetenekli Çocuklara Eğitsel Müdahaleler Üzerine Yapılmış Araştırmaların İncelenmesi
Son 30 yıllık literatürü içeren bir araştırma, erken çocukluk dönemindeki üstün zekâlı çocuklar (intellectual gifted child) için etkili bir müdahaleyi kapsayan bir araştırmanın eksikliğini ortaya çıkardı. Genç üstün zekâlı çocuklar (young gifted children) için eğitsel hizmetler konulu 11 deneysel çalışmanın bulguları belirlendi ve çalışmaların metodolojik uygunluğu incelendi. Örneklem boyutları, üstün zekâlılığın tanımı, deneysel çalışmalardaki zorluklar, üstün zekâlı çocuklarda kullanılan uygun standartlaştırılmış ölçümleri bulma ve programın sonuçlarının ölçümüyle ilgili konularda genç üstün zekâlı çocuklarla yapılan araştırmaların problemli yönleri tartışıldı. Erken çocukluk üstün zekâlılık eğitimi alanı araştırmalarındaki gelecek araştırmaların güçlendirilmesi için önerilerde bulunuldu.
Anahtar Kelimeler
Üstün zekâlı eğitimi, Erken çocukluk, Kanıta dayalı uygulama, Eğitsel müdahaleler.