Özet
Coğrafi İşaretli Ürünlerin Bölgesel Etkisinin Halk Tarafından Algılanması: Kaz Tiridi Örneği
Coğrafi işaret almış ürünler dikkat çekmekte olup farklılaşma, ürün kimliği ve marka oluşturmada faydalı oldukları görülmektedir. Bu faydanın maksimize edilmesi için bölge halkının bu ürünlerin bölgesel etkisine dair algısı ve tutumu tespit edilmelidir. Bu çalışmanın amacı yerel halkın coğrafi işaretli ürünlerin bölgeye etkisi hakkındaki algısını Kaz Tiridi aracığıyla değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda 422 kişiyi kapsayan, demografik ve bireysel bilgiler formu ile beşli Likert ölçeği formunda Kaz Tiridi’nin bölgesel etkilerine yönelik ifadelere yer veren anket çalışması uygulanmıştır. Elde edilen verilere bilgisayar ortamında istatistiksel analiz programı ile One Way Anova analizi uygulanarak demografik ve bireysel bilgiler formunda yer alan değişkenlerin ürünün bölgesel etkileri boyutunda anlamlı ilişkiler sağlayıp sağlamadığı değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre elde edilen veriler bilgi kaynağı, bilgi düzeyi ve Samsun’da ikamet süresi değişkenlerinin ürünün bölgesel etkileri boyutunda anlamlı ilişkiler ortaya çıkardığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Gastronomi Turizmi, Yöresel Ürün, Coğrafi İşaret, Yöre Halkı, Kaz Tiridi